24 jan. 2015

Behagliga vardagsrum

Alla prylar på bilden kommer från Trademax.


Tänkte jag skulle visa er lite "Annastil" på vardagsrum, så slängde ihop ett kollage för att visa er vad jag gillar. Själv kör jag med mycket vitt (som grund - alltid), till det tillsätter jag numera svarta möbler, såsom skåp, bord och dylikt för att få den där "tunga" och industrikänslan som jag vill ha. Bordsben, eller skåpsben som är i smide - riktigt snyggt!

Därefter tillsätter jag de färger jag gillar. Och nej då pratar jag inte om gult, rött och oranget. Är och har alltid varit allergisk mot sådana färger HAHA. Men silver, krom, beiget, grått, koppar, svart, och bruna nyanser, men inte i mängder, det bruna då ;) En annan färg jag har låtit bli en avstickare är faktiskt Petrol. Det är en härlig mörk blågrön nyans som passar super till alla tidigare nämnda färger. Innan körde jag med två färger, konstant. Efter det blev allt bara vitt, vitt och vitt. Men nu, kan jag använda en färgskala, alla de färger jag gillar och Mixa och matcha mig fram.

Snygga detaljer är horn att hänga på väggen (såklart har jag inte ett riktigt djurhuvud), stora urnor att ha som de är eller att använda som vas. 
En annan grej jag har fallit för är att ta ett Champagne bowl (vad heter det på svenska- kommer inte på haha) och sätta orkidé där. 

Du hittar dessa varorna på Lakewoodliving
Jag har insett att flera färger tillsammans som ändå är inom samma skala så att säga ger en slags harmoni. De skapar en kontrast jag trivs i, det blir behagligt. 
Det är modernt, eget och ändå gammalt på något vis. Det tvåfärgade är väck och mitt vardagsrum har mer liv nu än någonsin. 
Lite småfix kvar, men det är så jag vill ha det. Då får mitt huvud jobba lite men samtidigt koppla av, för det gör jag med en pensel i handen. En tavla som flyttas runt på, eller alla ljusstakar som ska "hitta hem" Lite lull-i-lullande är bra för kropp och själ.
Pusss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att just DU vill säga mig nått. Lämna gärna en rad eller två and you make my day!

Kram på er! <3

Ps: Här inne är det en trevlig ton som gäller! :)